הנדסת אלקטרוניקה – איך המכוניות החשמליות שינו את התחום

העלייה של כלי הרכב החשמליים בשנים האחרונות חוללה מהפכה בענף התחבורה ושינתה את האופן בו מתוכננות ערים ואת סדרי העדיפויות הצרכניים שלנו. עם זאת, אחד מהתחומים שהושפעו בצורה העמוקה ביותר ממגמה זו הוא ללא ספק הנדסת האלקטרוניקה. רכבים חשמליים עושים שימוש בטכנולוגיות אלקטרוניות פורצות דרך ממערך של גלאים וחיישנים ועד למנועים ופתרונות צבירה וטעינה. מערכות חשמליות אלו מביאות עמן שלל אתגרים הנדסיים חדשים. מומחים מובילים בתחומי הנדסת אלקטרוניקה מגייסים כיום את כל הכלים והידע שלהם על מנת לספק מענה לאתגרים אלו. כיצד הדברים באים לידי ביטוי? כאן, ריכזנו כמה מההיבטים המרכזיים שמשפיעים על מגמה זו.

רכבים חשמליים דורשים סוללות עוצמתיות יותר

אחד מהאתגרים המרכזיים ביותר שמומחי הנדסת אלקטרוניקה מתמודדים עמם הוא פיתוח מערכות סוללות שיכולות לאגור מספיק אנרגיה כדי להפעיל את הרכב מחד ושיאפשרו טעינה כמה שיותר מהירה מאידך. מהירות הטעינה משחקת כיום תפקיד מרכזי בשאלת הכדאיות של הרכב החשמלי וזמינותו. לכן, מומחים בתחום פועלים במרץ על מנת לפתח תשתיות טעינה חדשות ומתקדמות יותר ולייעל את צריכת האנרגיה של הרכב החשמלי. עם זאת, הפיתוחים המהפכניים בתחום טכנולוגיית הסוללות אינם משפיעים על מוקדי ההתמחות של הנדסת האלקטרוניקה רק בהיבט התכנוני, אלא גם בהיבט הנדסת החומרים. סוללות רכבים חשמליים הביאו עמן צרכים חדשים לפיתוח קתודות ואנודות שיוכלו לענות על הדרישות החדשות. כך קיבלנו לאחרונה, למשל, את סוללות הליתיום קובלט (LCO) או הליתיום מנגן (LMO).

הנדסת אלקטרוניקה

העלייה בדרישה לטכנולוגיות Embedded

מערכות השליטה והבקרה ברכבים חשמליים דורשים רכיבי אלקטרוניים שיוכלו לתקשר היטב עם פתרונות תוכנה חדשניים ומערכות IoT. מערכות אלו דורשות תוכנה אמינה ומאובטחת ביותר, שכן כל תקלה עשויה להוביל לתוצאות חמורות. כתוצאה מכך, הנדסאי מערכות Embedded חייבים להיות בעלי הבנה עמוקה הן בפיתוח החומרה והן בפיתוח תוכנה, כמו גם ביכולת לתכנן ולבדוק מערכות מורכבות. רבים מהמתמחים בהנדסת אלקטרוניקה מעמיקים כיום את הידע בתחום זה על מנת להשתלב בתעשייה הצומחת הזו.

חשיבה הנדסית מעמיקה לכל אורך התכנון

תכנון רכב חשמלי דורש עבודה חלקה ויעילה בין מערך נרחב של מערכות מורכבות מתמיד. כדי להבטיח הספק יעיל של הרכב, בטיחות אופטימלית ואפשרויות אמינות ויעילות יותר למשתמש, נדרשת חשיבה הנדסית יותר מתמיד בתכנון הרכב. הדגש על הנדסת מערכות חשמליות חכמות ומורכבות גדל יותר מתמיד בכל היבטי התכנון. מומחים להנדסת אלקטרוניקה פועלים כיום הן במחלקות ייצור והן במחלקות מחקר ופיתוח בחיפוש אחר פתרונות חדשניים שיכולים לשפר את הביצועים, העלות והקיימות של כלי רכב אלה.

האם הנדסאי אלקטרוניקה יהפוך למקצוע נדרש מתמיד?

כפי שראינו, להופעתם של כלי רכב חשמליים הייתה השפעה מכרעת על הביקוש להנדסאי אלקטרוניקה. מפיתוח הסוללות ועד לארכיטקטורת התוכנה ותהליכי הייצור, הידע והמומחיות של הנדסאי האלקטרוניקה עומדים כיום בלב העשייה בתחום הזה. אם תמיד רצית להשתלב בענף הזה, שנעשה רלוונטי מתמיד, זה הזמן לקבל את ההכשרה הטובה ביותר שניתן לקבל בתחום. בית הספר להנדסאים בטכניון מזמין אותך להכיר מקרוב את מסלול הנדסאי אלקטרוניקה שמכשיר את מומחי העתיד. לפרטים נוספים, אנו מזמינים אותך ליצור קשר עוד היום.