מכינה טכנולוגית

סיימתם את השירות הצבאי המפרך, עשיתם טיול ארוך בדרום אמריקה ועכשיו הגיע הזמן לפתוח פרק חדש בחיים ולהתחיל לבנות קריירה? במציאות של המאה ה-21 כמעט כל מקצוע דורש סוג של הכשרה מקצועית, בטח אם החלום שלכם הוא לעסוק בתחום טכנולוגי.

"בחלומי חזרתי לבית הספר התיכון"

השיר 'זמנך עבר' של אהוד בנאי, מתאר את החשש של חזרה לבית הספר התיכון. אם גם לכם יש סיוטים מהסוג הזה יש לנו בשורות טובות עבורכם! כיום, אתם ממש לא צריכים לייסר את עצמכם על הבחירות שעשיתם בתיכון כי העידן המודרני מביא עימו פטנט שנקרא: 'מכינה טכנולוגית'. המכינה הטכנולוגית היא מענה מצוין המאפשר לצעירים אחרי צבא להשלים בתוך שני סמסטרים את הפער בינם למועמדים בעלי תעודת בגרות, ליישר קו ולהתחיל את הצעדים הראשונים במסלול הלימודים והקריירה.   

מכינה טכנולוגית

מחזקים את הליבה: מתמטיקה, אנגלית ועברית

במרבית המכינות הטכנולוגיות, כמו למשל המכינה הטכנולוגית בבית הספר הארצי להנדסאים שבקריית הטכניון חיפה, עיקר הדגש הלימודי במכינה מתרכז במיומנות הליבה: מתמטיקה, אנגלית ועברית. אין טעם להכביר על החשיבות של המתמטיקה עבור מי שמעוניין בקריירה טכנולוגית. מתמטיקה היא שפת הטכנולוגיה והבנת עקרונותיה היא המפתח להבנת כל דיסציפלינה מדעית או טכנולוגית ולכן, במכינה של בית הספר הארצי להנדסאים יוקדשו כ-270 שעות לימוד לכך. המקצוע החשוב הבא שבלעדיו קשה מאוד ללמוד ולעבוד במציאות הגלובלית של המאה ה-21 ואחד היא השפה האנגלית לה יוקדשו כ-240 שעות לימוד. את רשימת מקצועות החובה נועלת השפה העברית, ובעיקר יכולות ההבעה בכתב שלהן יוקדשו כ-90 שעות לימוד. על שלושת מקצועות ליבה אלו מתקיימות בסוף הלימודים בחינות גמר והצלחה בהן מהווה תנאי סף להמשך הלימוד במסלול הנדסאים. בנוסף, במסגרת לימודי העשרה, מסלול הלימודים במכינה הטכנולוגית של בית הספר הארצי להנדסאים כולל גם כ-40 שעות של 'מיומנויות למידה'. ההחלטה לשלב את הקורס הזה היא תולדה של ניסיון מצטבר שמראה כי במסגרת קורס זה, הסטודנטים רוכשים כלים פרקטיים המאפשרים להם להצטיין בהמשך דרכם האקדמית.

מסלול ישיר לתואר הנדסאי

היתרון הגדול של המכינה הטכנולוגית של בית הספר הארצי להנדסאים בקריית הטכניון, נעוץ בעובדה שלמעשה עבור רבים מהסטודנטים מדובר למעשה במסלול ישיר לתואר הנדסאי. בסיום שנת הלימודים ומעבר בחינות הגמר הם פשוט יכולים להמשיך להיות סטודנטים באותו מוסד עוד 4 סמסטרים ולצאת עם תואר הנדסאי (בית הספר מציע מגוון מסלולי לימודי לתואר הנדסאי במבחר תחומים מבוקשים הכוללים, בין היתר: הנדסאי אלקטרוניקה, הנדסאי מכונות, אדריכלות ועיצוב פנים, הנדסאי קירור ועוד). למעשה, מהבחינה הזו בוגרי המכינה הטכנולוגית נהנים מיתרון אובייקטיבי ביחס לסטודנטים 'רגילים', משום שהם כבר מקיימים רצף לימודים במוסד, החומר הנלמד עדיין 'טרי' בראשם והם לא נדרשים להתאקלם מחדש לאחר שנים רבות לסביבת לימודים.