ראיון עם מרכזת המכינה הטכנולוגית

שם: אורנה רוסו
תפקיד: מרכזת המכינה הטכנולוגית
ותק: 40 שנה

כיצד הגעת לבית הספר להנדסאים?
למדתי בטכניון מתמטיקה, פיזיקה והכשרת מורים. תוך כדי הלימודים לימדתי בביה"ס הריאלי ובמישלב, ובשנה האחרונה ללימודי התחלתי ללמד בהנדסאים. לימדתי במשך השנים מתמטיקה ופיזיקה, והפכתי למרכזת המכינה ב-1982. תעשו לבד את החשבון.

איזה כלים מקצועיים מקבלים הסטודנטים במגמה שלך?
על מנת ללמוד היום מקצוע טכנולוגי, כגון תוכנה, חשמל, אלקטרוניקה או תעשיה וניהול, אנחנו דורשים בגרויות בשלושה מקצועות: מתמטיקה, אנגלית ועברית, בעוד שתנאי הקבלה באוניברסיטאות הם ציון פסיכומטרי וציוני בגרות גבוהים מאוד.

המכינה הטכנולוגית פותחת שעריה בפני כל מועמד, ומאפשרת לכל אחד לעמוד בתנאי הקבלה שלנו ולהתחיל ללמוד את המקצוע שבחר בקלות יחסית.

מעבר לכך, לא מעט סטודנטים שעומדים בתנאי הקבלה מעדיפים בכל זאת ללמוד במכינה הטכנולוגית, על מנת לרענן את זיכרונם ולהתחיל את הלימודים בצורה חלקה.

רמת הלימודים שלנו היא הגבוהה ביותר בארץ, וגם הציונים של הסטודנטים במכינה הם הגבוהים בארץ. 

מעבר לכך, אנחנו מלמדים במתמטיקה גם נושאים שאינם נדרשים למבחן מה"ט בסוף המכינה, אבל נדרשים בהמשך. לכן, בוגר מכינה שמתחיל ללמוד בהנדסאים מגיע מוכן ברמה גבוהה ביחס לחבריו לכיתה.

המורים שלנו הם מורים מנוסים, בעלי ותק רב בהוראה במכינה ואכפתיים. הם מסתכלים על כל סטודנט בגובה העיניים, והצלחת הסטודנטים עומדת בראש מעייניהם.

מכינה טכנולוגית בטכניון

מה עצת הזהב שלך לסטודנט?
מי שמשקיע – מצליח. הסטודנטים מקבלים כאן את כל הכלים להצלחה, אבל הצלחתם תלויה לא פחות בהשקעה שלהם עצמם.