ראיון עם מרכזת מגמת אדריכלות נוף

שם: סול זילכה

מגמה:  אדריכלות נוף

תפקיד: מרכזת מגמת אדריכלות נוף

ותק: 4 שנים

ספרי לנו קצת על עצמך

תמיד התעניינתי באדריכלות. התקבלתי ללימודים בטכניון וכאשר הגעתי "לראות את השטח“ - הסטודיואים (כיתות) של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, הרגשתי שזה מאוד אפור וקודר. לגמרי במקרה, נכנסתי לסטודיו של אדריכלות נוף והוא היה צבעוני, ירוק, עם פרחים וצמחייה! העבודות והמודלים של הסטודנטים משכו את עיני והיו שם שתי בנות שסיפרו לי מהי אדריכלות נוף – תכנון של שטח שנמצא בחוץ, של כל מה שהוא לא מבנה. "את משפיעה ככה על הרבה יותר אנשים" – זה לא בית של מישהו, זה רחוב שלם, שמורות טבע, פארקים, השפעה על הקיימות לדורות הבאים. הרגשתי שאני מתחברת לזה, שאני רוצה להשפיע בגדול ולא עבור משפחה אחת. החלטתי ללמוד אדריכלות נוף.

במהלך לימודי לתואר שני בבינוי ערים בטכניון, התחלתי ללמד בביה״ס להנדסאים תוכנות כמו אוטוקאד, פוטושופ, ולאחרונה אני מתמקדת בהנחיית פרויקטי גמר.


הנדסאי אדריכלות נוף


איזה כלים מקצועיים מקבלים הסטודנטים במגמה שלך?

התלמידים שלנו מקבלים ידע המאפשר לצאת מרעיון תכנוני לביצוע, לסט תוכניות הכולל תכניות השקיה, צמחייה, תכניות גבהים, עבודות עפר ועוד.

היכן ניתן לעבוד לאחר הלימודים? 

ניתן לעבוד במשרדי אדריכלות נוף. בנוסף, קיימות חברות גינון הנעזרות בייעוץ של אדריכלי נוף חיצוניים. בלימודים אצלנו לומדים לא מעט תוכנות גרפיות המאפשרות להתמקצע ביצירת הדמיות עבור משרדי אדריכלות נוף וארכיטקטורה (שזה מקצוע לכל דבר בעיני עצמו).

מה הערך המוסף של המגמה שלך?

קודם כל - התעודה שלנו היא של ביה"ס הארצי להנדסאים בטכניון! בדרך לשם זוכים לסגל מרצים רחב ומקצועי המגיע הן מעולם האקדמיה והן מעולם הפרקטיקה, כך ניתן לרכוש כלים שונים ומגוונים מכל העולמות.

המיקוד כאן הוא לא רק על התיאוריה אלא בעיקר על הפרקטיקה, מה שמביא את ההנדסאים לרמה גבוהה מאוד מבחינה טכנית וביצועית.

מה עצת הזהב שלך לסטודנט?

רגע לפני שאתם מסיימים את לימודיכם, זכרו שאתם הולכים להשפיע על העולם, על האנשים ועל הטבע וחישבו מהי הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת. למשל בתכנון פארק שכונתי, הדבר משפיע על הקהילתיות בשכונה בה נמצא הפארק, על החיבור של האדם עם הטבע באמצעות חיבור לצמחיה ובעלי חיים במקום, השפעה על המיקרו־אקלים בפארק, צמצום זיהום אויר באמצעות תכנון נכון בצמחיה ועוד.