הדמיה אדריכלית והפקת סרט של 360 מעלות

הדמיה אדריכלית נותנת את האפשרות להתרשם ולחוות סביבה בנויה ומעוצבת עוד בזמן התכנון והרבה לפני הביצוע בפועל. אנחנו נעזרים בהדמיות האלה בתהליך התכנון והעיצוב, בשיתוף בעלי מקצוע נוספים ובעיקר בתצוגה ברורה ומובנת לאנשים שהם לא אנשי מקצוע למטרות של שיווק ומכירה.
בדרך כלל לאחר בניית המודל המפורט, הגדרת חומרים, תאורה ומצלמות מפיקים מספר תמונות של מבטי צפייה שהוגדרו כחשובים. לדוגמה מבט מחזיתות שונות של המבנה, מבט מתוך המבנה החוצה לכיוונים שונים וכדומה.
אם יש חשיבות למבט רציף שעובר מאזור לאזור אפשר להפיק סרט שבו המצלמה נעה ומראה לנו אזורים שונים במהלך הסרט. הפקת סרט היא מורכבת יותר ויקרה יותר מאשר תמונות בודדות.
בתקופה האחרונה נוספה האפשרות, גם בתוכנות ההדמיה וגם באמצעי הצפייה ואנחנו יכולים להפיק הדמיה של 360 מעלות של הסביבה והמודל.
להדמיה של 360 מעלות יש כמה יתרונות בולטים:
הצופה מרגיש שהוא בתוך הסביבה, הצופה שולט בכיוון הצפייה ויכול להתקרב או להתרחק,
תחושת השליטה מחזקת מאוד את אמינות ההדמיה כי הצופה מרגיש שהוא יכול להציץ לכל מקום ואין פינות נסתרות שהוא לא רואה.
תהליך הפקת הדמיה ב 360 מעלות זהה להדמיה רגילה פרט לשימוש בהגדרות מיוחדות במצלמה ולסגירת הסרט לאחר הרנדר כך שיתאים לאמצעי הצפייה.

רנדר ממצלמת 360רנדר ממצלמת 360
רנדר ממצלמה רגילהרנדר ממצלמה רגילה

אמצעי הצפייה הפופולריים שתומכים בסרט 360 מעלות הם ערוץ יוטיוב והפייסבוק. בשניהם אפשר לצפות גם במחשב וגם בטלפון. היתרון הגדול של צפייה בטלפון הוא שעם סיבוב והטיית הטלפון משתנה זווית הצפייה בסרט. לקבלת אפקט חזק יותר של מציאות מדומה אפשר להשתמש במשקפי תלת מימד כדוגמת ה Samsung Gear VR

במגמה לעיצוב מדיה אנחנו מלמדים, בין השאר, צילום וידאו, עריכה בתוכנת פרימייר Premiere, אפקטים ופוסטפרודקשן באפטר אפקט AfterEffect ובנייה ואנימציה ב 3DMax.
אלה בדיוק היכולות שצריכות להשתלב על מנת להפיק לערוך ולפרסם תוכן ב 360.
בתוכנת 3DMax בעזרת מצלמת VRay אפשר לייצא תמונות וסרטים לפרומטים שונים של מציאות מדומה ו 360 מעלות. גם ממצלמה בודדת וגם ממצלמה סטראוסקופית שמדמה מבט משתי העיניים ונותנת תחושת עומק חזקה.
בתוכנת אפטר אפקט AfterEffect בגרסת 2018 נוספו יכולות עריכה של וידאו ב360 מעלות ויכולת הפקה ויצוא מתוך סביבת אפטר אפקט 3D ישירות לפורמטים שונים של יוטיוב, פייסבוק, משקפי תלת מימד של סמסונג, גוגל וכדומה.

דוגמאות:
סרטון הדמיה ב 360 של סביבת פנים. נעשה בתוכנת
3DMax+VRAY, במסגרת קורס הדמיה אדריכלית במרכז לקורסים של ביה''ס להנדסאים בקרית הטכניון.
https://youtu.be/6oNtGkBdx78

סרטון הדמיה של גלריה. נעשה בתוכנת 3DMax+VRAY, במסגרת לימודי הנדסאי עיצוב מדיה בביה''ס להנדסאים בקרית הטכניון.
https://youtu.be/3WGzaUGW8Kk