ללמוד הנדסת תוכנה ולעבוד באחת מחברות ההייטק המבוקשות בישראל

מאות מבוגרי בית הספר הארצי להנדסאים השתלבו לאורך השנים במפעלים מצליחים וחברות הייטק מובילות.
אחד מהבוגרים הוא מוחמד חמזה, בן 35, אב לבן ובת, שסיים את לימודיו במגמת הנדסאי תוכנה בבית הספר בהצטיינות יתרה.

נתחיל מהסוף: ספר לנו, מה אתה עושה היום?

"אני עובד כבודק תוכנה בחברת 'אינטל'. התחלתי לעבוד אחרי שחבר מהלימודים המליץ עליי בשנת הלימודים האחרונה".

לדברי חמזה, זה היה ראיון הבכורה שלו בתחום הנדסת התוכנה: "הגשתי קורות חיים לתפקיד שקשור בתוכנה בפעם הראשונה, והתקבלתי לאחר מיונים קפדניים. אני עובד ב'אינטל' כבר שנה וחצי כבודק תוכנה, QA בשפה המקצועית, ואני מאוד מרוצה".

מה למדת בבית הספר להנדסאים?
"נתחיל בזה שהתחלתי ללמוד מאוחר, רק בגיל 31. בחרתי במגמת הנדסת תוכנה, כי נראה לי שזה יפתח בפניי הרבה אפשרויות קידום וגם אופקים חדשים בחיים. בחרתי במסלול ערב, שאיפשר לי לעבוד בבקרים. לשמחתי, התאהבתי מיד גם במסלול וגם בבית הספר להנדסאים, וכבר בסמסטר הראשון קיבלתי ציונים מעולים". 


בוגר הנדסת תוכנה באינטל

אילו מרצים זכורים לך במיוחד, והשפיעו עלייך?
"כל המרצים, בכל הקורסים השונים היו טובים ומקצועיים, באמת. אני יכול לציין במיוחד את חביב גרייב, מרצה לתקשורת נתונים וסייבר, שהסביר את החומר בצורה מעניינת ומסקרנת, ובזכותו רכשתי כלים רבים, במיוחד בתקשורת. המרצה השנייה שזכורה לי במיוחד לטובה היא יבגניה צ'רנומז, מרצה לאלגוריתמיקה וניתוח נתונים. השיעורים שלה היו ברמה מקצועית גבוהה מאוד, המבחנים היו מאתגרים, והיו לה דרישות קפדניות".

חשוב למוחמד לציין גם את ההירתמות של צוות בית הספר בתקופת הקורונה: "בשנה האחרונה של הלימודים מגפת הקורונה הייתה בשיאה, ובזכות בית הספר וצוות המרצים עברנו את התקופה באופן הכי טוב". 

הלימודים בבית הספר להנדסאים פתחו לך את השער לעבודה בעולם ההייטק?

"הלימודים בבית הספר להנדסאים, ובמגמת הנדסאי תוכנה בפרט, הציבו אותי בנקודת זינוק מצוינת. במהלך הלימודים נחשפתי לטכנולוגיות מתקדמות, למדתי שפות תכנות רבות, חיזקתי את העברית ואת האנגלית שלי, וקיבלתי כלים אפקטיביים כיצד לגשת למשימה, מאיפה להתחיל ואיך להגיע אל הפתרון המיטבי".
חמזה צבר ידע חשוב, כשבמסגרת לימודי ההנדסאים, עשה שלושה קורסים מבוקשים בעולם התוכנה לפי התוכנית הבינ"ל של 'Cisco': "מבוא לרשתות  CCNA - ניתוב ומיתוג", "Introduction to Cybersecurity" ו"Cybersecurity Essentials": "צברתי ניסיון פרקטי והתקדמתי בפן המקצועי, ואת כולם סיימתי בהצלחה ועם תעודות".
במהלך הלימודים חמזה התנסה באופי העבודה ההיברידי, שנחוץ כל כך בשוק העבודה המשתנה: "בניגוד לאופי העבודה לפני הלימודים, כאן למדתי לעבוד בצוות מצד אחד, ומהצד השני להתמודד עם המשימות המקצועיות לבד. חוץ מזה, וגם זה ממש חשוב, הכרתי סטודנטים רבים, למדנו יחד למבחנים, עזרנו אחד לשני, והפכנו לחברים טובים גם מעבר ללימודים". 

לסיום, מוחמד, שתף אותנו בתוכניות שלך לעתיד?
"אני היום בן 35, עובד בתפקיד מצוין בחברת 'אינטל', ובזכות הבסיס האיתן והידע הרב שצברתי בבית הספר להנדסאים, אני שואף להתקדם ולהתפתח".