הנדסת תעשיה וניהול

רוצה עוד פרטים!

סיפורי הצלחה

קארין קרדני

אני קארין, בוגרת מגמת תעשיה וניהול. סיימתי את לימודיי בהצטיינות יתרה וצלחתי את הבחינה החיצונית של מה״ט בפרוייקט הגמר שלי עם ציון 100. היה לי ברור שברצוני ללמוד בטכניון ולהגיע הכי רחוק שאפשר ולכן נתתי את כל כולי בלימודים, כאשר מטרה אחת לנגד עיניי - לעלות לבמה בטקס הסיום ולקבל את הדיפלומה שעבדתי כל כך קשה עבורה.

במהלך הלימודים התחלתי לתרגל את הכיתה שלי במקצועות הכלכלה ולאחר הבחינה החיצונית תרגלתי את ההבאים בתור אחרינו ונתתי להם את הכלים מנקודת המבט שלי להצליח בבחינה ובאופן כללי בלימודים.

תוך כדי הלימודים ניהלתי עסק בתחום היופי אשר באמצעות הכלים שקיבלתי בלימודים התפתח, גדל והיום אני נמצאת במרכז מסחרי במיקום מרכזי.

אחד הדברים הכי טובים שעשיתי ב-24 שנות חיי הוא לקבל את התואר 'הנדסאית תעשיה וניהול' מהטכניון. הכלים שקיבלתי כחלק מהלימודים לא משתווים לשום ניסיון חיים ולשום דבר אחר שהתעסקתי איתו במהלך חיי. הצוות הלימודי שלי מורכב משורת המרצים הטובים, האיכותיים והחריפים ביותר בתחום ולמדתי מהם המון ולא רק בתחום התעשיה והניהול אלא גם לחיים האישיים.

אני רוצה להודות לסגל המרצים המטורף שלי ובמיוחד לאדם אחד שהאמין בי כשאני לא האמנתי בעצמי - אלעד אמסלם, כל סטודנט בטכניון יודע שללמוד ממך זו זכות.

ויאללה, ליעד הבא!

מאלק ספדי

קוראים לי ספדי מאלק, בוגר מסלול הנסדת תעשייה וניהול, בהתמחות קווי ייצור.

נולדתי, למדתי, וגדלתי כל חיי במג'דל שמס, כפר קטן בפריפריה, השוכן בהר החרמון.

אחרי סיום התיכון, ידעתי שאני רוצה לקבל השכלה גבוהה, אבל בכל מקום אשר ניסיתי ללמוד בו, לא הרגשתי שמצאתי את עצמי ולרוב לא הייתי מרוצה מהלימודים ונושר אחרי שנה.

זה היה המצב עד שהגעתי להנדסאים בטכניון, פתאום הכל ישב במקומו הנכון.

הסגל האקדמי, האווירה והחומר הנלמד הם שגרמו לי להבין שאני סוף סוף במקום הנכון.

ידעתי שאני בוחר בדרך הקצרה והקשה במקום הדרך הקלה והארוכה, אבל זה רק הניע אותי לתת את המקסימום.

למעשה, לאחר סיום השנה הראשונה ובעזרת כל המרצים שלי, הצלחתי לבלוט מבין השאר: קיבלתי הצטיינות והוצע לי לתרגל סטודנטים בשנה א' באותו המקצוע כדי לעזור להם לעבור את בחינת מה"ט, מה שאכן עשיתי ואני ממש שמח שיצא לי לחוות את הדבר הזה.

סיום הלימודים הללו, הביא איתו קצת עצב, מאחר והייתי מרגיש שייך לבית הספר להנדסאים בטכניון. אני מודה מכל הלב לכל המרצים והנהלת בי״הס שעזרו לי לצעוד את הצעד הראשון בקריירה שלי.

היום אני סטודנט באוניברסיטת בר-אילן, אחרי שהחלטתי שאני ממשיך לתואר ראשון וזה בזכות הדיפלומה שקיבלתי מבית הספר.

אני ממליץ בחום על הנדסאים טכניון ומעודד את כולם לחוות גם כן את מה שאני חוויתי.

עמית עזרא

שמי עמית עזרא ולמדתי במשך 3 שנים לימודי ערב בבית הספר להנדסאים בטכניון – לימודי ערב תעשיה וניהול בהתמחות מערכות ייצור.

עם תחילת דרכי האקדמית בבית הספר להנדסאים בטכניון, נחשפתי לסביבה ולאווירה המעודדת למידה.

למדתי עם מרצים מהשורה הראשונה, ברמה המקצועית, עד כדי לימוד בתהליכי חשיבה ובחקר חדשנות. יחסיהם אליי כסטודנט באו לידי ביטוי ביחס אישי ואדיב, אשר קידמו אותי ללמידה פנימית ולהצלחה.

בנוסף ליחס האישי, זכיתי ללמוד תוך כדי התנסות בסדנאות ובלמידה ממצגות מקצועיות, איכותיות ורלוונטיות למקצוע אשר העמיקו בידע ובכישורים הנדרשים בעולם ההנדסה.

כסטודנט, לא התפשרתי על איכות הלמידה ותמיד שאפתי לקבל יותר ממה שמוצע. השקעתי בסדנאות, התעמקתי בפרויקטים ובניתי קשרים חשובים עם מרצים וחבריי הסטודנטים.

השקעתי בעצמי ולקחתי אחריות על התקדמותי האישית והמקצועית. תיכננתי פרויקטים, שילבתי ידע מקצועי ויכולת חשיבה יצירתית.

עם סיום לימודיי יצאתי לעולם העבודה בחברת סולארדג׳ אנרגיה בתפקיד מהנדס איכות – אני מנהל את כל תהליכי ומרכיבי ניהול האיכות של קו היצור או של תהליך תעשייתי ספציפי, זה כולל גם הפקת תיעוד מדויק וייעודי לניהול ובקרת איכות, פיתוח ויישום בדיקות איכות ומהלכי אבטחת איכות, הגדרת קריטריונים של איכות ולאיזו רמת בדיקות איכות צריכות להגיע כדי לעמוד ברף האיכות או התקנים הנדרשים.

ניכר שהכלים והיכולות שרכשתי במהלך לימודיי בהתמחות היצור הם הבסיס לממש את התפקיד שלי או תפקידים שונים ביצור כמו ניהול קו יצור/מדידות זמנים/הגדרת כמות עובדים וכו׳

המרץ והשאיפה להצלחה שלי נתמכו בצוות המרצים המקצועיים והמכובדים בטכניון אשר הכינו אותי בהצלחה לעולם התעסוקה וסייעו לי להצלחה בעולם המקצועי ולשילובי המקצועי בעולם ההייטק.

גיל עדני

אני גיל בוגר מגמת תעשייה וניהול. סיימתי את לימודיי בהצטיינות. החלטתי ללמוד בביה"ס הארצי להנדסאים וכאשר התחלתי ללמוד היה לי קושי מסויים עם מקצועות מסויימים אבל בסופו של דבר לא הרמתי ידיים וכיום אני מצטיין בנושאים אלו באופן חלק.

כיוון שהתחלתי את לימודיי בגיל 24, הייתי צריך לעבוד בערבים לאורך כל תקופת הלימודים ולמרות שלפעמים היה קשה לשלב בין לימודים, עבודה ושיעורי בית, הבנתי שהכי חשוב בעיניי זה להצליח בלימודים והשקעתי. בסופו של דבר קבלתי הצטיינות בכל הסמסטרים וניגשתי לפרויקט בסוף הסמסטר האחרון.

בהנדסאים מקבלים את כל הכלים להצלחה והמערכת כולה באה לקראת הסטודנטים. המרצים של המגמה הינם מרצים מקצוענים המלווים כל אחד ואחד מהסטודנטים, הם נותנים מעצמם ורק צריך ללכת אחריהם ולקבל בראש פתוח את כל מה שהם נותנים לנו. כל המרצים קשובים, רציניים ומוכנים לתרום ובכלל, כל הצוות נמצא כאן בשביל לגרום לנו להצליח ובמיוחד חשוב לי להדגיש את מנהל המגמה אלעד שלא מוותר ולא נותן לאף אחד להיות בינוני אלא מוביל אותנו להיות הכי טובים.

לפני תחילת הלימודים רציתי לרכוש ידע כדי שאוכל להבין איך התעשייה עובדת מהצד המנהלתי שלה, לאחר שסיימתי את לימודיי, רכשתי את הכל על הצד הטוב ביותר.

המסקנה שלי היא שכדאי מאוד להשקיע בלימודים ובכלל במה שאוהבים וכל אחד יכול להצליח - כל מה שצריך זה לעבוד קשה ולרצות.